Terug
05.04.2022

Eindelijk was het zover!

Eindelijk was het zo ver! Na anderhalf jaar beperkingen door corona, konden we in juli 2021 eindelijk weer op vakantie. En hoe! Drie weken lang zouden we een prachtige camper tot onze beschikking hebben, de Sun Living S75SL! We hadden al eens 3 weken met een camper door het Zuidwesten van de VS gereden, maar dit was de eerste campervakantie mét onze dochter van 5 én waarbij we vanuit huis konden vertrekken. Dat was al meteen een voordeel. Nadat we onze dochter uit school en de camper hadden opgehaald in Ede, reden we door naar ons huis in Houten. In plaats van onze koffers te pakken, wat je normaal doet als je op vakantie gaat, konden we nu op ons gemak de camper inrichten. Wat een opbergruimte! We vonden al dat we veel spullen meenamen (onze dochter had erg enthousiast speelgoed verzameld om mee te nemen), maar we hadden nog ruimte voor twee keer zo veel spullen.

Ze voelt zich meteen thuis in de camper.

De dag nadat we de camper hadden opgehaald en ingericht, vertrokken we. Onze dochter had er zo'n zin in, dat ze, zodra ze was aangekleed, maar vast in de camper ging zitten en er bleef zitten tot we eindelijk vertrokken. Het was rustig op de weg, de camper reed heerlijk, Android Auto deed de navigatie en voor we het wisten waren we in Guînes, vlakbij Calais, onze eerste bestemming aangekomen. Het was schitterend weer en na het avondeten, bereid in het handige keukentje, konden we nog even het zwembad in duiken!

Na een dagje zwemmen, luieren, een beetje fietsen in de omgeving en wat lekkernijen bij de 'boulangerie' gehaald te hebben vervolgden we de dag daarop onze reis. In plaats van de kortste route, kozen we voor de route met de panoramische uitzichten langs de kust. Je kunt met je camper natuurlijk prima over de snelweg rijden, maar dit is toch het leukste, de wat kleinere wegen die langs mooie plekjes leiden. Doordat je in een camper hoger zit kun je alles goed zien. Het panorama dak zorgt ook voor een heerlijk lichte cabine en het voelt haast meer buiten dan binnen. Terwijl wij genoten van het uitzicht zat onze dochter lekker achterin in haar stoel aan de tafel te tekenen of te knutselen.

Onderweg van Calais naar Normandië.
Even genieten van het uitzicht.

De eindbestemming van de dag lag in Normandië, bij Camping Le Brévedent.

Normandië staat niet bekend om het lekkere weer, maar wij hadden het getroffen! Genieten geblazen dus, van het zwembad, de charmante camping, de camembert, de calvados, de leuke activiteiten en de gezellige medekampeerders, wij hoefden even nergens anders heen.

Een mooi plekje in alle rust.
Ook in de schemer is het genieten.

Na een aantal dagen werd de weersverwachting slechter en vertrokken we naar de Loire vallei, bekend om de vele kastelen. Hier kwamen onze, op de fietsendrager meegenomen, fietsen goed van pas. Omdat langs de Loire alles goeddeels vlak is, is het heerlijk fietsen. We hebben prachtige fietstochten gemaakt en leuke steden zoals Blois bezocht. Een bezoek aan een kasteel mocht natuurlijk ook niet ontbreken.

Chateau Chambord (Loire vallei)
Genieten in het zonnetje.
Ze kan er nèt bij.

Na twee weken vakantie, was het tijd voor een familie meet-up in de Auvergne! Eerst met mijn nichtje, haar man en kinderen, die met hun camper al in Italië waren geweest. Heel leuk om de campers tegenover elkaar te zetten en de kinderen lekker samen te laten spelen. Daarna vertrokken we naar het huis van mijn tante in Frankrijk , waar ook de overige ooms en tantes verzameld waren. Doordat wij in de camper op de oprit sliepen was er slaapplek genoeg voor iedereen. Het was intussen onophoudend gaan regenen, maar dat mocht de pret niet drukken. Het is in een camper dan wel heel luxe als je het vergelijkt met een tentje in de regen.

Toen was het tijd voor de terugweg. We maakten nog een laatste tussenstop bij een camping net boven Orleans om vanaf daar in één keer terug te rijden.

Orléans
Zo jammer om afscheid te moeten nemen.

De dag daarna was het een kwestie van uitladen en de camper terugbrengen. Een beetje verdrietig namen we afscheid van onze trouwe vierwieler, wat hadden we drie weken lang genoten!

Familie Geertzema

De Familie Geertzema won de vakantie met de Sun Living S 75 SL tijdens de Kampeer & Caravan Jaarbeurs in oktober 2019. Vanwege de pandemie werd de reis uitgesteld tot de zomer van 2021.